perjantai 18. helmikuuta 2022

Oskari Saari: Aki Hintsa - Tänään olen elossa

Oskari Saari: Aki Hintsa - Tänään olen elossa - Kuolevan miehen päiväkirja. WSOY. 2021


Koskettava kertomus ja päiväkirja Aki Hintsan kamppailusta haimasyöpää vastaan. 

Olin kyllä huomannut tämän kirjan ilmestymisen, mutta henkilöitä en tuntenut ennestään muuta kuin nimeltä. Nyt tunnen paremmin. Aki Hintsa oli syvästi uskonnollinen lääkäri. Hän oli kehittänyt oman kokonaisvaltaisen hyvinvointimallinsa ja toimi pitkään F1-kilpa-ajajien lääkärinä ja henkisenä valmentajana. Samalla hän markkinoi core (ydin) -ajatteluun perustuvaa menetelmäänsä. Coren löytäminen perustuu kysymyksiin "kuka minä olen?" (identiteetti), "tiedänkö, mitä haluan?" (elämän tarkoitus) ja "hallitsenko omaa elämääni? (mahdolliset esteet).

Helmet-lukuhaaste täydentyy kohtiin:
5. Kirjassa sairastutaan vakavasti
16. Kirjan luvuilla on nimet
18. Kirjan on kirjoittanut toimittaja
34. Kirjailijan nimessä on luontosana
43. Kirja sopii ainakin kolmeen haastekohtaan


 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti